Uplatnenie nároku poškodeného z PZP v poisťovni

Po vzniku škodovej udalosti na motorovom vozidle sa často spoliehate na to, že poisťovňa vinníka nehody pokryje všetky náklady spojené s jeho opravou ako nárok vyplývajúci z povinného zmluvného poistenia. Nie vždy to však tak dopadne. V prípade, že poisťovňa nepreplatí celú faktúru za opravu auta, je dôležité vedieť, ako postupovať, aby ste si mohli uplatniť neuhradenú časť. Pozrime sa na niekoľko krokov, ktoré Vám môžu pomôcť v tejto situácii.

Kontaktujte nás!

V prípade záujmu o právne služby vo veci uplatnenia nároku z povinného zmluvného poistenia nás neváhajte kontaktovať na office@akmv.sk

Prečítajte si aj:

Preverte dôvody neuhradenia faktúry

Prvým krokom je zistiť, prečo poisťovňa nepreplatila celú faktúru. Dôležité je zistiť, či ide o zákonné dôvody alebo nepreplatenie faktúry je nedôvodné.

Častým problémom môže byť napr.:

  • oprava vozidla v nezmluvnom/neautorizovanom servise, čo ale nemôže byť dôvod pre neuhradenie faktúry, ak ide o nárok z povinného zmluvného poistenia,
  • vylúčenie predchádzajúcich poškodení vozidla, avšak nie každé predchádzajúce poškodenie je absolútne vylúčené k náhrade,
  • tvrdenie poisťovne, že ku škodovej udalosti nedošlo a za škodu nezodpovedá ich poistený,
  • krátenie nároku na náhradu škody z dôvodu neprivolania polície,
  • neodsúhlasená oprava, neopravené motorové vozidlo v súlade so zápisom o obhliadke.

Všetky tieto dôvody je potrebné posudzovať v konkrétnych prípadoch.

Kontaktujte poisťovňu

Ak máte jasno v dôvodoch, prečo nebola faktúra preplatená, ďalším krokom je kontaktovať poisťovňu vinníka nehody. Vysvetlite im situáciu a požiadajte o podrobné vysvetlenie. Uistite sa, že máte k dispozícii všetku potrebnú dokumentáciu, ako sú faktúry, fotografie poškodenia a postup opravy.

Obráťte sa na dozorný orgán

Ak poisťovňa nereaguje alebo odmieta Vaše dôvody, môžete sa obrátiť na dozorný orgán. V Slovenskej republike je to Národná banka Slovenska (NBS), ktorá dozerá na činnosť poisťovní. Podanie sťažnosti môže viesť k prehodnoteniu Vášho prípadu.

Súdna cesta

Napriek vyššie uvedeným mimosúdnym postupom sa môžete s nárokom obrátiť na súd. Častokrát ide o komplikované technické otázky, ktoré je potrebné riešiť s odborníkmi a znalcami. Pre tento krok je vhodné mať právneho zástupcu, ktorý Vám pomôže pripraviť žalobu a zastupovať Vás v konaní.

Máte záujem o naše právne služby?

Kontaktujte nás

Kontaktný formulár

Mobil

+421 915 046 749 (8-18 h Po-Pia)

Adresa

AKMV advokátska kancelária s. r. o. Pluhová 17, 831 03 Bratislava Slovenská republika
IČO:47 095 652 IČ DPH:SK 2023819710

Otázky z poradne

Ako sa brániť voči hlučnej prevádzke?

Prečítajte si aj: Obťažovanie susedov hlukom, prachom a ďalšími spôsobmi

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ

Obmedzenie / zbavenie svojprávnosti – právna poradňa

Prečítajte si právnu poradňu - Vaše otázky a odpovede k obmedzeniu / zbaveniu svojprávnosti určitej osoby na právne úkony.

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Môj problém spočíva v tom, že som objednala zastrešenie bazéna od českej firmy. V kúpnej zmluve mám uvedený termín montáže...

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ
Zobraziť všetky z rovnakej kategórie