Odvolanie voči zrušeniu povolenia na ADZ

Čelíte rozhodnutiu o zrušení povolenia na výkon činnosti ADZ alebo Vám už bolo zamýšľané zrušenie oznámené? Nestrácajte čas a nevystavujte sa ďalším rizikám. Takéto rozhodnutie môže mať zásadné dôsledky na Vaše podnikanie, zmluvné vzťahy aj reputáciu. Naša advokátska kancelária Vám ponúka právne zastúpenie, dôslednú analýzu prípadu a efektívne zastavenie alebo zvrátenie postupu správneho orgánu.

Ako Vám vieme pomôcť?

Rozumieme, že zrušenie povolenia na činnosť agentúry dočasného zamestnávania je vážna vec s potenciálne zásadnými dôsledkami. Preto našim klientom v týchto prípadoch poskytujeme komplexnú právnu podporu a zastúpenie, a to najmä v týchto oblastiach:

  • úvodná konzultácia a poradenstvo ohľadom oznámeného alebo hroziaceho rozhodnutia,
  • analýza skutkového a právneho stavu, vrátane posúdenia dôvodov pre zrušenie povolenia,
  • vypracovanie vyjadrenia k výzve Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny,
  • príprava a podanie odvolania proti rozhodnutiu o zrušení povolenia,
  • zastupovanie v správnom konaní a prípadne aj v správnom súdnictve,
  • strategické poradenstvo, aké dôkazy a argumenty môžu byť relevantné a účinné,
  • ochrana záujmov agentúrnych zamestnancov a odporúčania ohľadom pracovnoprávnych dôsledkov,
  • podpora počas celého procesu až do právoplatného skončenia veci.

Kontaktujte nás!

V prípade záujmu o právne služby nás kontaktujte na recepcia@akmv.sk, obratom Vás budeme kontaktovať.

Dôvody na zrušenie povolenia

Dôvody na zrušenie povolenia sú uvedené v § 31 ods. 2 zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov: „Ústredie môže agentúre dočasného zamestnávania na základe návrhu podľa odseku 3 pozastaviť činnosť do odstránenia nedostatkov alebo zrušiť povolenie na vykonávanie činnosti agentúry dočasného zamestnávania. Ústredie zruší povolenie na vykonávanie činnosti agentúry dočasného zamestnávania, ak

  • a) agentúra dočasného zamestnávania neprideľovala dočasných agentúrnych zamestnancov v období jedného roka,
  • b) agentúra dočasného zamestnávania nesplnila povinnosť podľa odseku 1 písm. f) až h) alebo v správe o činnosti uviedla nepravdivé údaje,
  • c) agentúre dočasného zamestnávania bola uložená pokuta za porušenie zákazu nelegálneho zamestnávania.“

Najčastejšie prichádza k porušeniu povinnosti agentúry dočasného zamestnávania doložiť Ústrediu práce, sociálnych vecí a rodiny správu o činnosti ADZ za predchádzajúci kalendárny rok v termíne do 31. marca nasledujúceho roka.

Výzva ústredia práce na vyjadrenie

Pokiaľ Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny pri kontrole doručených správ o činnosti zistí, že niektorá ADZ nedoložila správu o činnosti v stanovenej lehote, zašle predmetnej ADZ výzvu na vyjadrenie sa. V rámci vyjadrenia môže ADZ preukázať doručenie správy o činnosti. Pokiaľ správa o činnosti naozaj nebola doložená včas, Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny povolenie na výkon činnosti ADZ zruší.

Nedoloženie správy o činnosti včas, k čomu môže dôjsť aj v dôsledku omylu alebo nepozornosti sa môže zdať ako banálne. Je však potrebné si uvedomiť, že zrušenie povolenia na výkon činnosti ADZ predstavuje prísnu sankciu, ktorá nepostihne iba ADZ, ale možno v ešte väčšej miere jej zamestnancov. Následkom zrušenia povolenia na výkon činnosti ADZ je totiž ukončenie pracovných pomerov agentúrnych zamestnancov.

Odvolanie voči zrušeniu povolenia na činnosť ADZ

Proti rozhodnutiu o zrušení povolenia na vykonávanie činnosti ADZ je možné v lehote do 15 dní odo dňa jeho doručenia podať odvolanie podľa ustanovenia § 54 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (Správny poriadok) a § 70 ods. 2 zákona č. 5/2004 z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov. O odvolaní rozhoduje generálny riaditeľ Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

Žaloba na súd

Pokiaľ nie je odvolanie úspešné, ďalšou možnosťou je správna žaloba. Právoplatné rozhodnutie o zrušení povolenia na vykonávanie činnosti ADZ je po uplatnení riadnych opravných prostriedkov preskúmateľné súdom v správnom súdnictve. 

Práve správny súd môže pri rozhodovaní zobrať do úvahy argumenty, akými sú v jednotlivých konkrétnych prípadoch závažnosť porušenia zákona pri nedoložení správy o činnosti včas a na druhej strane závažnosť následkov zrušenia povolenia napr. na pre zamestnancov a svojim rozhodnutím zamedziť negatívnym následkom formalistických rozhodnutí vychádzajúcich z gramatického výkladu zákona. 

Uvedené potvrdzuje aj rozhodovacia prax súdov SR. Podľa Rozsudku Krajského súdu Košice, sp. zn. 9Sa/1/2016 zo dňa 24.02.2017: „nevyhnutnou súčasťou rozhodovacej činnosti správnych orgánov zahrňujúcej aplikáciu abstraktných právnych noriem na konkrétne okolnosti individuálnych prípadov je zisťovanie obsahu a zmyslu právnej normy uplatňovaním jednotlivých metód právneho výkladu. Ide vždy o metodologický postup, v rámci ktorého nemá žiadna z výkladových metód absolútnu prednosť, pričom jednotlivé uplatnené metódy by sa mali navzájom dopĺňať a viesť k zrozumiteľnému a racionálne zdôvodnenému vysvetleniu textu právneho predpisu. Pri výklade a aplikácii ustanovení právnych predpisov je nepochybne potrebné vychádzať prvotne z ich doslovného znenia. Správny orgán však nie je doslovným znením zákonného ustanovenia viazaný absolútne. Môže, ba dokonca sa musí od neho (od doslovného znenia právneho textu) odchýliť v prípade, keď to zo závažných dôvodov vyžaduje účel zákona, systematická súvislosť alebo požiadavka ústavne súladného výkladu zákonov a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov (čl. 152 ods. 4 ústavy). Samozrejme, že sa v takýchto prípadoch musí zároveň vyvarovať svojvôle (arbitrárnosti) a svoju interpretáciu právnej normy musí založiť na racionálnej argumentácii. V prípadoch nejasnosti alebo nezrozumiteľnosti znenia ustanovenia právneho predpisu alebo v prípade rozporu tohto znenia so zmyslom a účelom príslušného ustanovenia, o ktorého jednoznačnosti niet pochybnosti, možno uprednostniť̌ výklad e ratione legis pred doslovným gramatickým (jazykovým) výkladom. Viazanosť̌ štátnych orgánov zákonom v zmysle čl. 2 ods. 2 ústavy totiž neznamená výlučnú a bezpodmienečnú nevyhnutnosť̌ doslovného gramatického výkladu aplikovaných zákonných ustanovení. Ustanovenie čl. 2 ods. 2 ústavy nepredstavuje iba viazanosť̌ štátnych orgánov textom, ale aj zmyslom a účelom zákona. Správny súd zároveň̌ dodáva, že zmyslom a účelom ustanovenia § 31 ods. 1 písm. f/ zákona č. 5/2004 Z. z., z ktorého vyplýva povinnosť̌ poskytovať̌ ústrediu správu o svojej činnosti za predchádzajúci kalendárny rok na tlačive, ktorého vzor urči ústredie, sú prevažne štatistické údaje … Preto nesplnením si svojej povinnosti žalobcom ku dňu 31.03.2014, ale oneskorene ku dňu 16.04.2014, nemohol byť spôsobený akýkoľvek škodlivý následok, ktorý by si vyžadoval taký závažný postih, akým je zrušenie povolenia na vykonávanie činnosti agentúry dočasného zamestnávania, už aj so zreteľom na tú skutočnosť̌, že účelom zákona č. 5/2004 Z. z. je medzi inými aj podpora tvorby a udržania pracovných miest.“

Viac sme na túto tému písali aj v našich článkoch: Zrušenie povolenia na výkon činnosti ADZ – možnosti právnej obrany alebo v článku Nedoloženie správy o činnosti ADZ

Referencie od klientov

S poskytnutými službami advokátskej kancelárie AKMV pri zakladaní agentúry dočasného zamestnávania , najmä s ohľadom na profesionálny prístup, komplexnosť zastúpenia, promptnosť konania, ústretovosť a tiež s vypracovaním potrebných dokumentov som bola veľmi spokojná, taktiež ďakujem za vykonané zmeny a želám Vám veľa spokojných klientov.

Stanislava Šutá awite s. r. o.

Chceli by sme sa poďakovať AKMV advokátskej kancelárie s.r.o., konajúcej prostredníctvom JUDr. Veroniky Michalíkovej, MBA za poskytnuté služby v oblasti povolenia na vykonávanie činnosti agentúry dočasného zamestnávania. Všetko prebehlo rýchlo. Bola milá, ústretová, ochotná. Advokátska kancelária podala kvalitnú, profesijnú odbornú pomoc s ktorou bola naša spoločnosť nadmieru spokojná. Môžeme len odporučiť.

Secucamp-Jobline s.r.o

Spoločnosť AKMV som oslovil kvôli pomoci so všetkými procedúrami a postupmi pre získanie povolenia Agentúry dočasného zamestnávania na Ústredí práce, sociálnych vecí a rodiny a následného zápisu do OR. Počas celého procesu boli vždy veľmi profesionálni a ochotní pomôcť pri príprave veľkého množstva dokumentov pre podanie žiadosti o povolenie a taktiež poskytli aj potrebné podklady. Celý proces zabezpečili rýchlo a bezproblémovo. Spoločnosť AKMV môžem len odporučiť.

Ing. Jakub Žemla, konateľ spoločnosti Ergasia recruitment spol. s r. o.

Po zlej skúsenosti s jednou bratislavskou právnickou firmou ( nechceme menovať ), sme vyhľadali služby Vašej spoločnosti AKMV, kde sme boli s právnickymi službami, ktoré poskytuje Vaša spoločnosť, v maximálnej možnej miere spokojní. Vrelo môžeme odporučiť Vašu spoločnosť. Chceli by sme osobitne poďakovať Vám pani JUDr. Veronika Michalíková, MBA . Prajeme veľa osobných aj pracovných úspechov.

Vladimír Kadlčík, konateľ spoločnosti Workcontrol s.r.o.

Absolútna spokojnosť, 100 percentná profesionalita.

Stanislav Kotlár KOTLAR - MONT, s.r.o.

Vysoko oceňujem za spoločnosť AQSP s.r.o. pri založení ADZ promptné riešenie, fundované odpovede, príjemné vystupovanie a profesionálny prístup.

Mirka Sláviková AQSP s.r.o.

So službami advokátskej kancelárie sme veľmi spokojní, reagujú veľmi rýchlo a profesionálne na všetky naše požiadavky, veľmi nám pomohli.

Stanislava Jančárová MM weld, s.r.o.

Som veľmi rada, že som sa rozhodla práve pre túto advokátsku kanceláriu. Ak som niečomu nerozumela, reagovali pohotovo a zrozumiteľne.  V prípade potreby využijem opäť služby tejto advokátskej kancelárie. Ďakujem za pomoc a prajem veľa spokojných klientov.

MA. Ivana Kovárová P.a.Mamut s.r.o.
255 hodnotení na Google
4,8

Otázky z poradne

Pravidlá dočasného pridelenia zamestnancov

Dočasné pridelenie zamestnanca znamená, že zamestnanec dočasne pracuje pre iného zamestnávateľa. Vyžaduje sa písomná dohoda a súhlas zamestnanca. Počas pridelenia...

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ

ADZ – prideľovanie cudzincov z 3. krajín

ADZ - často kladené otázky o zamestnávaní štátnych príslušníkov tretích krajín a pravidlách ich pridelenia.

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ

Agentúra dočasného zamestnávania v zahraničí

Chceli by sme sa viac informovať ohľadne Agentúry dočasného zamestnávania. Pretože my ako firma sa zaoberáme realizáciou montážnych projektov v...

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ
Zobraziť všetky z rovnakej kategórie